torsdag 21 februari 2013

Ni-na, ni-na, ni-na-na...

*boiiiiing* "Dagens boktips!"

Ni minns väl melodin och regnbågssoffan?

Har ingen regnsbågssoffa, men ni ska få ett boktips:





Helt enkelt urbra! "Alla" svenskar man borde veta något om. På två-tre sidor var. Har visserligen bara hunnit till nr 96 (de börjar på nr 100), medan jag lagade mat idag. ;) Men so far so good! Snabbt, enkelt och allmänbildande. Perfekt. Sådana faktaböcker gillar jag. Jag är en läsare av stora mått, men jag konsumerar böcker. Analyserar dem inte, kommer aldrig ihåg vad författaren heter, och sällan vad boken heter. Men jag kommer ihåg storyn. ;) Så faktaböcker läser jag inte (ofta) alls. Inte heller biografier. Jag önskar det ibland, men det går inte.

Men blåser det nya vindar här hemma. (Fast jag sätter in en brasklapp här, det kaaaaan ju hända att jag inte kommer igenom hela boken... Den har inte så mycket roman över sig.)

Vet ni till exempel vem Viktor Balck var? Nej, det gjorde inte jag heller förrän jag läst i den här boken. Däremot har jag åtskilliga gånger åkt på en gata i Gubbängen som heter Viktor Balcks väg, och alltid undrat vem denne Balck var. Nu vet jag!

Vad han gjorde? Kan ju inte skriva en sån spoiler. Köp boken. ;)

PS. Den är billigare, 49 kr, på ICA Maxi i Haninge än på adlibris.se, 79 kr.

Inga kommentarer: