torsdag 24 juli 2008

Frustration

Ja, så kan nog min inre känsla beskrivas bäst. DOCK med stora inslag av tacksamhet, glädje och förnöjsamhet. Skumt va'?

Men alla ni som försökt er på att renovera ett hus/lägenhet vet vad jag menar. Jättekul att få flytta och få allting nytt. Jättejobbigt att fixa så att det blir nytt. Och att städa det "gamla" huset är fortfarande lika tråkigt.

Men till grannpojkens lättnad har jag gjort en liten uppryckning på städfronten - några gånger i alla fall. Tyvärr syns inte det idag. Det är MYCKET roligare att åka till badstranden med barnen och träffa en kär vän och hennes barn, än att städa och försöka roa barnen här hemma, samtidigt som man EGENTLIGEN vill fixa klart i huset. Men med en liten snart 2-och-ett-halvt-åring är det liksom bara att glömma att både Daniel och jag kan fixa samtidigt. Så vi drog till sjön istället. Och när vi kom hem... var huset fortfarande inte städat! Konstigt va'?

Jag önskar sååå att jag skulle kunna trolla som jag minns från ett barnprogram på 80-talet. Om nån vet vilken jag menar får ni gärna säga till, man kanske kan you touba den så ni får se vad jag menar. Nu får ni försöka se det i era huvuden istället. Vad jag tror så handlade det om Staffan och Bengt som hade nån affär. Sissela Kyle var med också. Jag lärde mig vad hon hette för det var hon som kunde TROLLA. Det hade ramlat ner en påse mjöl från hyllan. Hon fick syn på den, sträckte fram händerna och rörde på fingrarna samtidigt som hon grimaserade med munnen och blundade. När hon tittade igen var mjölet uppstädat och borta! Jag ville redan då kunna städa så. Men än har jag inte lärt mig. Och skulle det inte gå att lära sig kan jag lika gärna lära mig att sjunga som Mary Poppins och knäppa med fingrarna. Än så länge har inte det heller funkat!...

Så imorgon tar jag båten med svärmor och barn ut i skärgården istället. Hjälper inte husen så mycket, men ack så mycket det gör för min själ. ;)

Snälla svärfar kommer och hjälper mannen så han får dessutom lite hjälp imorgon. Om jag nämner svärfar måste även min egen far och en av bröderna få en speciell eloge som också varit här och slitit sig svettiga i flera dagar. Och vår vän D, elektriken, som så vänligt kommer och använder sina kunskaper i vårt hus.

Om det är nån mer som önskar sig en eloge här på bloggen är det bara att dyka upp. Dock måste du kunna hantera roller och pensel någorlunda. Även skruv- och spackelförmågor värdesätts.

1 kommentar:

Villeosagamamman sa...

Men du, det är ju bara sjunga på alla råttor och kackerlackor så kommer de och gör jobbet åt dig. Du har väl sett Förtrollad? Och sjunga kan du ju.

Lycka till...