tisdag 11 november 2008

Jag - (banan)flugornas herre!

Efter låååååång kamp kan jag idag titulera mig som (banan)flugornas herre! YES! Tipset som till slut utrotade de infernaliskt envisa, små, eländes flugorna var följande:

2 delar äppelcidervinäger
1 del sirap
1 droppe diskmedel

Blandas i ett högt glas. Låt glaset stå i mer än en vecka och, icke att förringa i detta fall, HAV TÅLAMOD! Man önskar ett snabbare resultat än inom en dryg vecka, men ibland går det inte att påskynda naturen. Blanda gärna till fler glas och ställ ut där flugorna tycks samla sig.

TACK, från djupet av mitt hjärta, till min vän J som har tips om i princip ALLT! Nu kan jag gå ut i köket utan att drabbas av äckelkänslor.

Så här ser de tydligen ut i närbild. Yiack!

2 kommentarer:

Villeosagamamman sa...

Kul att du hade tålamod och fick bort kräken. Men nästa gång om du vill att det ska gå fortare, så ta fram dammsugaren och ställ den i köket. Kör den i luften på krypen varenda gång du ser nåt när du kommer in i köket, så ska du se att du sugit upp varenda en inom 1-2 dar.

Bente o Anna Maria sa...

Roligt trick! Jag har ett till bra men rätt så makabert... Har du sätt de därna små eldrivna tennisracken? http://www.smack.nu/merinfo.html
Faktiskt, det är riktigt effektivt på alla insekter... hmm... Det gnistrar iof om insekten varje gång och de går upp i rök... :-/ så man känner sig hemsk, men den tar allt och alla.