lördag 30 januari 2010

...mer än tusen ord


En bild säger mer än tusen ord, sägs det. Men en bild kan dölja minst tusen ord också.

Man kan antingen se en härlig vintermorgon då snön gnistrar, huset är inbäddat i snö efter nattens storm, barnen står klara för att gå till skolan och allt är frid och fröjd.

Sanningen bakom fotot är en genomsvettig mamma som hysteriskt skottat undan snön för att överhuvutaget komma ut till vägen, ungarna börjar 7.30(!!) och mamman är glad om dottern har båda gympaskorna i väskan (hon hade inga visade det sig), frukosten har de precis tryckt i sig. Samtidigt undrar mamman var den där mannen är, när han behövs för att skotta. Just det; in sunny California! Ha, ha, ha. Ironi, eller?

Men trots allt detta var jag tvungen att ta kort på det. Det såg ju så idylliskt ut. Och vem vet när det kommer vara en sån här vacker vinter igen? Och om det skulle bli det, kommer jag då att ha tid att ta ett kort kl. 07.20? Nej, troligtvis inte. Det är bäst att njuta av det här och nu.

Och trots stressen och svetten så var vi glada och barnen kom i tid till skolan. Poäng till mig! OK, till barnen också för att de var så duktiga att göra sig i ordning.

4 kommentarer:

Monica sa...

Ah! Ditt liv var mitt liv en gång i tiden! :-) Jag har upplevt precis samma sak. Sådant gör en stark. Att glädjas med sin partner när han har det extra bra (som när de är i Kalifornien till exempel och man själv måste ta hand om precis allt) är så mycket skönare än att vara avundsjuk av samma anledning! Och tänk vilka starka muskler man får av den där snöskottningen...

Helena sa...

Tack Monica! De orden ska jag försöka komma ihåg! Och ja, det går lättare om man bestämmer sig för att glädjas istället för nåt annat. Kan jag ringa dig om jag glömmer det? ;)

Monica sa...

Det går bra det. Jag har telefonjour mellan 0.00 och 24.00. :-)

Helena sa...

Tack, vad skönt!
(Med tanke på tiden när du lämnade kommentaren kanske du menar allvar med tiderna...;))
Stor kram.