tisdag 16 mars 2010

Bannlys den söte


Visst är han söt och så (enligt flicka nr 2 "såååååå söt" till och med), men hans sång borde förbjudas. Inte för att den innehåller stötande ord, hemska saker eller nåt annat elakt (tror jag i alla fall, borde kanske kolla upp det...).

Nej, den borde förbjudas för den Ä-T-E-R sig in i hjärnan och sitter kvar.

Alla tre barnen (inkl snart 4åringen!!) går här hemma och trallar "Manboy, manboy, you can call me manboy" igen och igen och igen.

Jag blir tokig!

När jag för sjuttioelfte gången tröstade nån i natt, vad hörde jag då i min hjärna? Japp. "Manboy, manboy, you can calll me manboy."
Då vet man att det är dags att bannlysa sången. Fast han är söt.

(Och visst sitter du där och trallar själv nu, fast du bara läst om det. Beware, it'll eat you brain!!!!)

5 kommentarer:

Kalla Mig Linda sa...

Det är samma visa hemma hos oss.... "manboy" dygnet runt, och hjäääälp vad den fastnar!!!!

vi får starta en stödgrupp för oss mammor med hjärn-skador sedan....

Karolina sa...

Jag vet! Har sjungit manboy ända sen i lördags.

AG sa...

jag veeeet!!! jag hade den på hjärnan hela dagen igår... hopplöst när man ligger sömnlös i nån timme medans Isak snarkar... "Manboy manboy..." :P

AL sa...

Rätt åt er, här går vi nämligen och sjunger dansa dansa rör på hela kroppen dansa dansa... och önskar vi kunde sluta....

Hemma hos sa...

Haha, tack du! Fanns den inte i våra hem så gör den det nu! :) Och ja, den verkligen etsar sig fast.. men söt är han!