fredag 21 maj 2010

Hurra!

Idag kom min första publicering i brevlådan! Hurra!

Kortet gör inte min glädje rättvisa, jag ser alldeles för städad ut. Kan vara för att kortet togs många timmar efter jag fått tidningen i brevlådan. Den där värsta superpirriga lyckan över det faktum att det står "text och bild av Helena Österlund" har hunnit lägga sig. Men ack, så roligt jag tycker att det är! Och bor man här hemma får man vackra rosor, bubbel och choklad första gången man blir publicerad. ;)

Om du inte bor i Haninge kan du läsa Magasin Haninge här. Klicka på den lilla studentbilden till vänster, så kan du "bläddra" dig fram till hela artikeln. Klickar du på länken på hemsidan förstasida får du inte alla intervjuer. Det var ju inte så avancerat denna gången, men nästa nummer eller så kommer den första intervju-artikeln. Hi, hi, hi.

Imorgon ska vi till Tyresö Medeltidsdagar. Då kom jag på att det är en bra idé att skriva om det i Magasin Tyresö (som "chefen" vill att jag också skriver för). Det tyckte chefen också. Vips så får jag betalt för att gå och titta på riddare med familjen. Hurra - igen!

Nästa vecka är det dags för att intervjua Tobbe Trollkarl (för Tyresö det med). Tjejerna är mäkta imponerade: "Mamma, du har verkligen världens coolaste jobb!" Tur att de är så lätta att impa på. Vi får väl se om det är lika lätt när tonåren kickar in... Jag ska njuta så länge.

6 kommentarer:

Sara.P sa...

å, underbart. Tänk att det finns de som tycker att Tobbe trollkarl är imponerande...

miss lena's pie sa...

Jag läste den, jättekul! Grattis Helena!! Vilket perfekt job för dig :)

Anonym sa...

Ett STORT grattis!
Kram Mette

AG sa...

Wiho!! Grattis! Jag är stolt över dig syster!

Monica sa...

Hurra!

SWY - Thailand Lappland sa...

Wow, vad kul!!