fredag 27 april 2007

I väntan på the the top shot job...

I många år har vi haft vårt egna, mycket skämtsamma, ordspråk här hemma "När du får ditt top shot job, då..." och så får man fylla i med valfri önskan. Något som kan roa och uppmuntra emellanåt. I sin hängivna strävan att hitta detta top shot job (som egentligen stavas tåpp sjchått jåbb) söker min man med ljus och lykta på internet. Och vem vet, målet kanske finns i sikte snart. För hoppets ljus börjar sannerligen lysa när man hittar dessa jobberbjudanden:

Marknadsförare på älgskadefondsföreningen med lokalisering i Åshede
- vad i hela världen gör man där?? Står vid vägkanten med plakat "Vi är älgskadade"? Och Daniels uppgift blir att se till att typsnitten är uppdaterade och färgerna ser bra ut.

Vill du arbeta med internationella kontakter? Trelleborg ISP Nordic & Baltic, säljer ett brett sortiment industriförnödenhetsprodukter i form av slang, gummiduk, gummimattor, antivibrationselement mm
- låter inte det frestande? "Men om du köper 200 gummimattor nu slänger jag in ett gäng antivibrationselement gratis?" Tänk att få lära sig vad det heter på 7 språk.

Eller varför inte söka favoriten:
konditorsbiträde i Helsningborg!
- jag kan riktigt se Daniel stå där bakom disken, solen strålar in genom fönstret och Agda Larsson kommer in och undrar om de gulliga marispankaninerna är den nye konditorsbiträdets förtjänst.

HAHAHAHAHA!!! Jag har skrattat så jag gråtit (bokstavligen). Om nu någon har personliga kontakter med någon av dessa ovannämnda jobb så ber jag om ursäkt för mitt ohyggliga skrattande. Föreningen/företagen gör säkerligen mycket gott.Det är bara det att jag i mitt huvud klistrat in Daniel i dessa sammanhang och fått mig ett gott skratt. (Så idén med bloggen verkar funka.)

Är det däremot någon som har ett jobb där man kan klistra in Daniel så hör av er. Alla svar beaktas, även reklamutdelare i Hässelby.

1 kommentar:

Mor sa...

Heja
Det här var ju roligt! Allas vår Daniel kan naturligtvis ta vilket jobb som helst. Älgskade... vad det nu var. Jag kan se dem framför mig 14 halta och lytta i en gisten stuga bland 432 miljader mygg i Norrlands inland. Dom berättar naturligtvis för varandra om den farliga älgen som lurpassar bakom en STOR gran och hoppar(!)/älgar fram och attakerar med hornen. Deniels jobb är naturligtvis att hålla reda på berättarordningen.
hohohohoho jag skrattar så tårarna rinner.Kämpa vidare.
Mor