onsdag 25 april 2007

Min första blogg

Som seden bjuder när jag ska skriva nåt är klockan alltid försent. Men jag vill bara meddela dagens garv:

Gubbängens kapell har sedan ett antal år tillbaka fyra handikappsparkeringar (räkna antalet konsonanter i följd i det ordet!). Något som jag och säkerligen alla med mig stödjer. Det vi däremot undrat över är antalet. Varför 4 av totalt ca 15 st parkeringsrutor?

Men ikväll har jag fått svaret. Det är för att gravida mammor (och tro mig, de är många i vår församling!!) ska få gott om utrymme att komma ur bilen. Ungefär som ICA Maxi:s familjeparkering.

När jag försenad kommer till kvällens möten möter mig denna syn: Sju bilar står fint parkerade inom vars och ens parkeringsruta. I mitten av denna bilrad står en vit Volvo 945 i eget majestät, perfekt parkerad med parkeringsrutans linje EXAKT under bilen. Således kan bilens ägarinna, som är synnerligen höggravid, enkelt svänga sina svällda ben ur bilen och graciöst kliva ur, utan att riskera grannens billack. Ursmart. Jag kan inte säga annat.

Tack familjen H för detta asgarv i kvällens timma. Jag har äntligen förstått.

(Undrar bara vad som händer på söndag om alla de övriga 7 som är gravida gör likadant...;))

Go'natt!

5 kommentarer:

Emelie sa...

Heja Helena!

Vad många gravida, klart det måste finnas handikappsparkeringar. Snyggt att du kom på det :)

Jag kommer garanterat kika in här då och då.

Kul idee!!!

Kram Emelie

Unknown sa...

Heja från mor!
Vilken briljant idé, att sätta ord och fokusera på det trevliga och sudda det andra. Det behöver verkligen alla göra.
Lycka till och kram från

Mor

Miidi sa...

Jag har dock alltid undrat om det är fyra platser i vardera riktning, och varför dem inte är närmast entén.
Kul med blogg jag har aldrig varit inne på någon.
Tjip Miidi

Villeosagamamman sa...

Heja heja!
Väldigt bra namn tycker jag. Solglimtar är bra.

Unknown sa...

hej helena:)

det har later jattebra tycker jag, du e la for go:) alla behover se positivare tror jag... som jeffrey r holland pratade om pa gen. konf.
mycket visdom i det.

kramar
/anna