söndag 29 juni 2008

Livet på landet...

...de' e' va' ja' vill ha!
Två ljuvliga veckor är redan över. Det känns till och med som om sommaren är över; jag har ju varit på landet mina två planerade veckor. Daniel protesterar högljutt när jag yttrar en sådan kommentar, men det känns faktiskt lite så. Nu är det syskonbröllop och flytt för hela slanten som gäller. Superroligt - men det är inte livet på landet. Det är nåt säreget magiskt med det.

Några guldkorn har fastnat på bild (midsommar fastnade visst bara på videokameran...):

Vi har jagat bajsmaskinerna, alias vitkindade gäss (tydligen lite speciella enligt nån bok, men deras bajs är inte det minsta speciellt kan jag meddela).

Vi har gungat i gungan med de jääääääättelånga snörena - ibland med tillrest kompis.

Vi har tittat på Benjamin som kastat alla stenarna i vattnet, eller för att citera honom: "Memmi tastar 'tenarna vattnet, mamma!" Upprepat ungefär 25.000 gånger varje dag, och varje gång lika lycklig.

Vi har plockat smultron på strån.

Vi har lekt fotomodeller på bryggan när mamma försökt lära sig hur morfars systemkamera fungerar.

Och vi har sovit gott! "Hon e' så söt när hon sover." (OK, för alla fotokunniga så är det inte så märkvärdigt, men detta är mitt första kort som jag lekt med ISO-knappen och naturligt kvällsljus. Bilden är tagen ca kl 22.00 och ljuset är bara ljuset från fönstret. Det är så roligt att lära sig mer om fotografering!! Ja, den är suddig eftersom kameran inte har någon bildstabilisator och jag inget stativ. Men det funkar.)

Och nu väntar annan magi denna sommar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt inlägg! Hoppas det fortsätter kännas som sommar för dig dock.

Villeosagamamman sa...

Mmmmmmmmmm vad mycket sommar som rymdes där. Jag hoppas åxå på MYCKET MER!

Lycka till med flytten!

Maria med pojkarna sa...

Vilka fina bilder! Vad härligt med en lantställe vid vattnet! :)
Det ska bli roligt att se bilder på ert nya hus nu när nu flyttar också! Lycka till!