onsdag 11 mars 2009

Dagens mest otippade händelse

Jag har fått blombud levererade till min dörr ungefär så många gånger att jag kan räkna dem på min ena hand (och det fortfarande finns fingrar kvar på den handen). Men idag var tydligen inte en vanlig dag; för idag kom ett blombud levererat till dörren.

Nej, det är inte min födelsedag. Nej, det är inte någon bröllopsdag. Nej, det är inte någon som helst speciell dag. Det är bara den 11 mars helt enkelt. Du kan inte gissa vem det var ifrån ens om du tänker en hel kvart.

Det var från "vår" mäklare som sålde vårt hus i våras! Sen dess har hon sålt två till hus i vårt lilla område (och antagligen dragit in en bra bonus till sig själv och företaget). Så hon skickade en söt liten blomma i en kruka med ett tackkort för att "vi pratat så varmt om henne och rekommenderat henne". Visste inte ens om att vi gjort det.

Så man vet aldrig när ens handlingar kommer tillbaka i form av en blomma! Jag tror jag ska fortsätta vara snäll när jag inte ens vet om det. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har nog fått blomsterbud lika många gånger som du minus några, så gissa om jag blev förvånad när jag fick en blomma från vår personliga bankman, haha. Kommer inte ihåg varför men antagligen när vi köpt huset:-)

AL sa...

ja, det var om inte annat ett bra sätt att få er att fortsätta tala väl om henne, eller hur?