tisdag 17 mars 2009

En solglimtsdag

Ja, det har det varit idag. Inget speciellt har hänt. Men när förväntningar och tålamod verkar tillsammans för ens eget bästa blir det en bra dag! Tänk om man alla dagar kunde var nöjd med hur man tror att det ska bli och hur det sen blev.

I morse vaknade jag visserligen rätt sent, men efter en vaken-natt med lille B så kände jag mig sådär. Dessutom har jag märkt att när jag sovit dåligt förbehåller sig RYGGEN, av alla delar av mig, rätten att kännas ordentligt.

Foglossningarna frodades. Jaha. Dessutom behövde M vara hemma ännu en dag för att vila sig efter sina feberdagar. Jaha. Och B var pigg som en mört med energi och temperament efter det. Jaha. Upplagt för ännu en långsam dag inomhus. (Har varit inne med sjuka barn snart i två veckor!!!!). Men tack vare hjälp från ovan kände jag: Det är OK. Jag och vi gör det vi kan idag och är nöjda med det.

Det funkade! Dagen har flutit på utan minsta problem. Några söta kusiner kom förbi några timmar och lekte. M och B har lekt och skrattat tillsammans. TV:n har inte ens varit på hela dagen. Jag har legat i sängen och läst två små stunder. Maten blivit lagad. En tvätt tvättad. Soffan nytvättad och fin efter ett mindre missöde. Solen har lyst. Pumpat vårens första cykeldäck. Pratat med min trevliga nyfunna vän K i telefon. Haft tålamod till alla tre-års-utbrott. Pussat och kramat mina barn lite extra mycket.

På det hela stora en riktig solskensdag!

PS. Dessutom kommer D hem redan vid 20.30-tiden trots att det är hans sena tisdag. Mysigt.

1 kommentar:

Monica sa...

Sådana dagar kan man komma ihåg också många år senare! Hoppas att ni mår bättre nu.