torsdag 21 maj 2009

Slutet närmar sig

Man vet med säkerhet att slutet är nära (av graviditeten alltså, inget annat) när man sitter på kvällen och önskar att fjant-värkarna helt plötsligt skulle bli riktiga och man VILL föda barn...

Bara så att ni vet. Två veckor i teorin kvar, och fyra i praktiken baserat på det tre tidigare erfarenheterna... Suck. Det är lååååångt, när man sitter där på kvällen. För att inte tala om hur låååååång tid det är kvar när man måste vända sig i sängen.

Men snart så.

3 kommentarer:

AL sa...

du såg så fin o fräsch ut med lilla magen som säkert känns gigantisk (med kläder ser de alltid mindre ut än när man kolla naken i spegeln ju) men jag håller tummarna för dig at fjantisarna ska växa till sig snaaaart.

Anonym sa...

Jag vet pricis hur du känner dig! Jag har 10 dagar kvar till Bf för kille nr 2. Varje em/kväll funderar man på om sammandragningarna ska axlerera och faktiskt leda till förlossning. Men än så länge vaggar jag runt med en gigantisk mage...
Lycka till med förlossningen och hoppas du inte behöver gå över tiden så mycket!
//Bea

Anonym sa...

Hej Helena
Jag har 15 veckor kvar minus 1 dag och känner igen det där med att vända sig i sängen. Känslan av att lilla plutten skall ut har inte infunnit sig ännu, men det kommer väl :-)
Kram/Lina