måndag 31 januari 2011

Dagens solglimtar

- att vakna och känna ett UNS av energi! Lycka!

- att äldsta dottern och jämnårig kusin var lediga idag och således kunde "passa" minsta lillebror när han sov, så jag kunde gå och träna!

- att natta mina små godingar. Ibland tar det längre tid än jag tänkt mig/vill, men idag bestämde jag mig att stanna upp och bara vara där i stunden. Snart kommer de vara tonåringar och tiden då vi stavar oss igenom krångliga ord, tänder två lampor i sovrummet för att skrämma bort alla spöken och monster, sjunger samma sång som jag gjort i princip varje kväll i tio års tid, den tiden kommer inte vara mer.

Vad gör det om klockan blir lite mycket?
Vi är här just nu.
Och det är gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka att kunna tänka så mitt i vardagen!/mor

AL sa...

ja tänk att man kan "tänka om" tröttsamma stunder till mysiga!