torsdag 20 januari 2011

Vad ska jag göra nu?

Klockan är 21.04 och ALLA, jag repeterar A-L-L-A sover. Inte ett pip så långt örat kan nå.

Är det då man själv ska gå och sova?

Tänk om jag skulle ta och vara så vuxen. Ja, jag tror faktiskt det. WOW! Tänk att det skulle ta 33 år och fyra barn innan jag kom så långt.

Fast jag har inte lagt mig än...;)

För övrigt anar jag att det börjar finnas en gruppering för såna som mig: B-människa. Jo, det är sant. Nånstans (minns tyvärr inte var) så var det nån forskning/debattartikel/grupp som kategoriserat morgonmänniskorna som A-människor, och kvällsmänniskorna som B-människor. Och igår läste jag i en annan tidning om oss och de andra. Bara så ni vet.

Fast jag tycker de kunde tagit lite mindre laddade bokstäver. Som t.ex. M för morgon och K för kväll. Det känns liksom inte riktigt bra att vara B.

Men just det, jag skulle gå och sova. Ska bara tömma tvättmaskinen och hänga och sen...BORSTA TÄNDERNA var det ju.

Go'natt.

Inga kommentarer: