lördag 2 april 2011

Framförhållning

Efter att ha suttit klistrad och haft miljoner frågor i 45 minuter framför TV:n som visade en dokumentär om Lennart Nilssons bravader att ta kort på celler(!) har Benjamin bestämt sig:

- Jag ska bli doktor!

Så nu var det klart.

Dock var han först väldigt orolig att man behövde bli gammal för att man bli doktor. (Lennart och de andra gubbarna de intervjuade var just det: gubbar!) Men efter försäkran från mor om att så inte var fallet, plus en uppräkning på "doktorar" vi känner som INTE är gamla, blev han lugnad. Genast fortsatte han:

- Jag ska bli barndoktor. Och då ska jag säga till barnen att medicinen de ska få är glass! Fast ibland ska jag säga (här kisar han med ögonen och vickar på pekfingret): "Du behöver en operation!"

- Kanske kan de få glass efteråt.

- JAAA! "Du behöver en operation, men seeeen får du glass!"

När den läkarstuderande morbrodern sedan avslöjade att barn faktiskt får glass efter operationen, var allt klart. Han (Benjamin) hade ju redan klurat ut hur det funkar att vara doktor! Glass till barnen, vad mer finns det att lära sig liksom?

Överst på önskelistan (ja alltså efter Ninjago-legot "det STOOOOORA, mamma") står nu en bok om kroppen. "Jag ska lära mig allting, mamma!"

5 kommentarer:

Villeosagamamman sa...

Gullunge! Helt fantastiskt!

AG sa...

HIMLAS GULLUNGE!!! Ta hit honom så ska han minsann få sig ett kilo mosterpussar!!

Vibration machine Toronto sa...

The post is very informative. It is a pleasure reading it. I have also bookmarked you for checking out new posts

security service brampton sa...

Interforce International offers Security Guard Patrols, Security Guard Service, Unarmed Security Guards, Security Patrol Service and much more!

Animal hospital in Georgetown sa...

It is a pleasure going through your post. I have bookmarked you to check out new stuff from your side.