måndag 11 juni 2007

Fyra härliga solglimtar just ikväll

* Matilda har strålande lycklig fyllt fem år och nu äntligen (hon har väntat i hela fem dagar) firats med sång, glass och paket på VUXENKALASET. Mycket viktigt att säga det med stora bokstäver. De vuxna är kusiner, mor-och farföräldrar, mostrar, fastrar, etc.
Det har varit så underbart att detta år se vår annars lite tillbakadragna-i-stora-sammanhang-tjej sprudlande stå i mitten av all uppmärksamhet och bara suga i sig. Mår barn bra, mår mamma bra (och kanske till och med bättre).

* Sommaren är här och jag har återupptäckt och konstaterar högt att jag älskar sommarkvällar. Att få gå ut i vår frimärksstora trädgård och vattna våra små rabatter och blomlådor med vattenkannan och vattenspridaren i högsta hugg gör mig helt enkelt lycklig. Tro nu inte att jag äger ett stort trädgårdsintresse. Daniel är den som tänker, gräver, planterar, planterar om, etc. Min lott är helt enkelt att vattna. Och det gör jag så gärna. Jag är så nöjd och lycklig att barfota gå runt vårt hus och känna ljumma sommarvindar på armar och ben.

* I och med det roliga bröllopet i Köpenhamn så får vi anledning att köra söderut i landet, och till med utomlands, ända till Danmark! Jag vet att det inte är så långt bort, men just nu känns det så underbart roligt att få komma bort på en minisemester och se nåt annat än vårt kära hus och välkända gator.

* Eftersom vi åker förbi Burlöv (lite norr om Malmö och 61,8 mil härifrån - har kollat det på Eniro) kan vi åka förbi Triumphs affär där och plocka upp ett badlinne till mig som är totalt slut i hela Stockholm. Jag kan ärligt säga att jag ALDRIG åkt 61,8 mil för att köpa nåt. Men nu när vi ändå faktiskt har vägarna förbi... Och den snälla, snälla tjejen i affären lovade att hålla den till mig till på fredag. Coolt va´? Tänk att nåt så enkelt kan göra mig så glad. Men tillräckligt långa badlinnen med "inbyggd" BH som dessutom sitter bra är svåra att hitta. Ibland måste man helt enkelt åka genom halva landet. :)

2 kommentarer:

Maria med pojkarna sa...

Hej Helena!
OM du är den Helena jag har fått för mig att du är så hette du Palm som ogift? Jag går i Uppsala Församling och har varit medlem i hela mitt liv, så du har visserligen rätt i att vi inte känner varandra men jag tror ändå att jag vet vem du är! :)

Bilderna är jättelätta att fixa i PhotoShop. Du lägger alla bilder i olika lager och lägger sedan på de effekter du vill ha i de olika lagren under Layers och sedan Layer style. Jag lägger alltid på skugga och sedan kan man variera den skuggan beroende på hur man vill att den ska spridas eller distansieras från bilden. Vill du ha lite genomskinligare skugga eller lager så varierar du det under opacity. Lycka till! :)

Rebecca sa...

Nu måste du bara skriva om Stephanies bröllop och er resa dit, väntar ivrigt på att få höra lite reseskildring ala Helena. Jag ser fram emot mottagningen men vad ska man ge dem? Tips? Hoppas att allt är bra och att du fick tag på ditt thriumph linne.
Kramis