söndag 24 juni 2007

Man kan var rik på olika sätt

Semester är ljuvliga saker! Det är nåt visst att få gå på en alldeles vit sandstrand som sträcker sig långt bort mot horisonten, alldeles brevid ligger de gräsbevuxna sanddynorna, solen lyser ner med det där speciella ljuset från en klarblå himmel och vågorna slår in mot stranden. Där gick vi, jag och min lille son, alldeles själva en morgon och vi upptäckte hur det känns när vattnet slår in över fötterna. Åh, vad spännande. Efter en liten stund kunde jag inte bärga mig längre. Jag var tvungen att ta några glädjeskutt i vågorna och skratta mot livet.

Senare var vi hela familjen i vattnet och njöt allihop. Benjamin skrattade oavbrutet en hel timme över att få känna vattnet stänka åt alla håll när man springer genom det. Matilda hittade en ny favoritlek (samma som min i barndomen): att hoppa över vågorna. Olivia hoppade, busade och njöt av att finnas. I sådana tillfällen är man rik!

Lite bilder på våra rikedomar

Vi flyger!

Lycka!

Liv!

Vacker!

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Vilka rikedomar! Det är sådan upplevelse att gå utefter havet och bara känna sig så levande. Vilket otroligt vackert kort på din sovande prinsessa.
Hur var skrivaren? Hoppas den var så där rolig som jag hoppades.
Kramis

PERNILLA sa...

Å vad härligt! Jag längtar till havet!! Olivia är faktiskt lite lik Daniels syrra Miriam.