måndag 16 juli 2007

På semester

Om det nu fortfarande är någon som läser min blogg - efter att jag inte bloggat på mer än 2 veckor - så kan jag bara säga att jag tagit semester. Vi bor på landet och kommer ALDRIG hem. Jo, kanske till skolstarten, eftersom Olivia säger minst en gång varje dag att "när jag börjar skolan efter sommaren är jag en ETTA". Och eftersom jag är en sån god mor så är vi väl hemma då... Dessutom är det väl lag på det va'? Vad händer egentligen om man inte kommer till skolan pga av att mamman inte vill åka hem från landet? Nej, det är bäst att vara hemma då. Men tills dess (eller kanske liiiite tidigare) är vi här!

Och varför ska man vara nån annanstans? Här ligger vattnet precis vid huset. Vill nån bada eller åka båt är det bara att gå i. Vill nån få kakor av mormor är det bara att fråga. Vill nån åka båt med morfar och köpa glass är det bara att åka. Är det nån som vill bara göra ingenting är det bara att börja. Livet är toppen! När dessutom solen lyser är det fulländat. Om nån någon dag saknar solen kan ni läsa på www.pillerillmittilivet.blogspot.com ett underbart brev till solen.

Fram för mer sommar!

Inga kommentarer: