måndag 21 januari 2008

Livet från den ljusa sidan

Det mesta i livet handlar ju om ens inställning. Detta försökte jag omsätta i praktiken när jag gav mig ut i höststormen - åh, förlåt jag menar vinterstormen med regn, mörker och stormvindar! - för att jogga runt min lilla runda. Vädret kändes allt annat än inspirerande, men skam den som ger sig. Här är mina solskensglimtar från rundan:

Man springer dubbelt så långt än när det inte blåser!
När stormbyarna kommer farandes som en vägg rakt framifrån, måste man ta i dubbelt så mycket för att komma lika långt som annars. Solglimt: Man springer dubbelt så långt utan att för den sakens skull springa en centimeter längre. Hur skönt är inte det?

Man hinner inte tänka på hur trött man egentligen är!
När det konstant blåser i öronen hör man inte hur man själv flåsar. Och all energi går åt till att försöka hålla rak kurs. Solglimt: Det är först när man stannar som man märker att man är döööötrött.

Alla eventuellt läskiga människor är inomhus!
Jag kan säga att antalet människor man möter en mörk stormkväll är försvinnande få. Och de som är ute går bara där för att de måste ta sig från A till B på kortast möjliga tid. Solglimt: Man behöver inte ödsla energi på att oroa sig.

Man får se oväntat roliga scener!
Jag vill inte förlöjliga människor som hänfallit till cigarettberoendet, men har ni sett en människa försöka tända en cigarett i full storm? Det ser vansinnigt roligt ut, speciellt när denne någon inte ger sig på hela den stund som det tar för mig att springa ikapp och förbi. Solglimt: Man kan få sig ett gott skratt helt gratis! (Dock inte åt personen! Bara det hon gör...)

Man känner sig så nedrans bra!
Aldrig har det varit så skönt att sjunka ner på vardagsrumsgolvet efteråt. Man ligger där och bara känner hur endorfinerna sprutar runt i kroppen. Solglimt: Man kan klappa sig själv på axeln och säga: Bra gjort!

Pröva själv! Jag lovar att det fungerar. :)

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Nu blev jag peppad. Har du sprungit länge? Jag måste trappa upp det försiktigt men det är det enda som återstår för mig tror jag. Har haft tankar på att ta frakm cykeln och cykla, I LOVE IT! men så kom det snö/is igen och jag avvaktar. Min dröm är att få spela vollyboll 1 gång i veckan, men var finns det lag som bara vill träna en dag och dessutom inte vill spela match på söndagar. Jag måste få igång tränandet som jag vet jag mår så bra av och din blogg INSPIRERADE mig. Tänk att du gav dig ut i snöstormen, vad driver dig?
Ha det så bra, vännen.Kramis

Monica sa...

Tack för dagens upp-piggning!

Anonym sa...

Uppfriskande att läsa. Känns skönt att få påminnelser om att man faktiskt kan påverka världen, i alla fall sin egen! /Anna-Maria (annamarias.bloggagratis.se, och JA du får jätta gärna länka)