torsdag 10 januari 2008

Tiden är ur led...

...och glad är jag för det! För SOLEN lyser idag. Denna härliga företeelse som så sällan sker i vårt land just nu. Redan till frukost kunde man ana att molnen från igår bokstavligen var bortblåsta. Och nu när vi går mot ljusare tider var inte himlen beckmörk utan bara lite sådär mörkblå när vi gick till bilen. LYCKA!

Men det "leda" är att smältvattnet droppar och rinner i dikena och jag hörde till och med den där vårfågeln som alltid hörs när det börjar närma sig vår. Missförstå mig inte, jag har inga som helst problem med det. Tvärtom känner man hur man tinar även inombords. Det jag har problem med är att vi fortfarande har tre månader kvar innan april och den Riktiga Våren är här... Vet ni hur många slaskdagar det hinner bli? Ja, alldeles för många.

Men det tänker vi inte på idag för idag lyser SOLEN!!! Underbart.

1 kommentar:

Maria med pojkarna sa...

Är det NI som har solen!? Det här är ju löjligt - solen lyser ALDRIG hos oss. Vi famlar oss runt i Dödsskuggans dal och solen skiner aldrig på oss (o)rättfärdiga som vandrar här. Hm. Ska jag analysera det kanske? Är det ett tecken? Nej, omöjligt! :D

Och jag vill inte ens tänka på slaskdagarna. Hur ska kläderna hålla för alla tvättar man måste utsätta dem för? Eller ska man genomföra ett vetenskapligt experiment och se hur många lager lera kläder kan få? De kanske digiutvecklas till självrengörande om man bara låter dem vara?

Hur som helst - God fortsättning!