tisdag 26 augusti 2008

Ibland behöver man se sig omkring

Jag och M tog oss en liten promenad till min systers och hennes mans lägenhet. Vägen dit är inte lång och jag har gått på den vägen säkert en miljon gånger. Så med andra ord hade jag blicken fäst vid "horisonten". Men med en liten sexåring vid sin sida blir vägen en enda lång upptäcksfärd. Jag hade annars aldrig sett:

- två små söta nyckelpigor, varav den ena "är en kille! -Hur vet man det? -Den har bara några prickar..."

- inte mindre än 7 nyponbuskage. Vi var tvungna att pilla sönder ett litet nypon för att se om det kliade på fingarna av att bara göra det. Det gjorde det inte.

- ett ekollon på vägen, varav vi upptäckte en vacker ek vid sidan av vägen!

- en liten söt spindel som var mikroskopisk! Men M såg den allt.

Och förstås mys, prat och skratt med sin gullunge.

Inga kommentarer: