tisdag 19 augusti 2008

Vem är egentligen stor?

Igår var dagen D, dagen som Matilda väntat på heeeeeela sommaren och lite till (Olivia försökte hålla sig lite coolare till det hela): SKOLAN BÖRJADE!!!

Pirr i magen, förväntan i luften och insikten om att man nu äntligen blivit stor nog. Som fysiskt bevis på storheten även en riktigt lös tand i munnen!

Inget slår årets första skoldag. Tänk efter, du kommer också ihåg hur det kändes va'?

Vår skolas första dag innebär en underbar upplevelse-teater om skolans årstema av alla i personalen. Detta år inkluderade det bl.a. ett spöke, alias rektorn iklädd blond peruk, vitt smink och en fotsid, glansig spökdräkt! Sen glass till alla för att fira att skolan börjar. Prat, skratt, lek, hälsa på gamla och nya bekantskaper och vänner.

Sen en puss-och-kram där och en puss-och-kram här och sen... var jag på väg till bilen ensam med Benjamin! Jag har TVÅ skolflickor nu! En i tvåan och en i sexårsverksamheten. De är stora nu. Betyder det att jag är stor?

2 kommentarer:

miss lena's pie sa...

Neeej...stor blir man väl först när ens ungar tar studenten eller när man blir mormor va? Det var så jag hade tänkt mig i alla fall :)

Monica sa...

Nja, jag vet inte. :-) Man är inte äldre än man gör sig eller vad det nu heter.