torsdag 16 april 2009

Grattis på din födelsedag!

Idag fyller han år, mannen i mitt liv och våra barns far. Han som är den bäste av alla - för mig och oss!

Men emellanåt var det svårt att se och höra vem det var som fyllde år egentligen! Försök få en 3-åring-om-två-dagar att förstå att det inte är hans dag att få paket...
-Inte idag, idag är det pappas födelsedag.
-MEN...Ben'amin fyller år. JAG fyller år. T'e år, jag. Jag få 'ket me' räcerbilar. Många!!!
-Ja, på lördag. Men idag får pappa paket...
-(ett mycket argt) Åhhh....(och sen ett accepterande) OK då!"

Senare vid pappas paketöppnande var det faktiskt OK. Munnen gick i 180 km/h och så även de små fingrarna som i lycka över pappas paket skulle hjälpa till att öppna alla. Åh, så roligt. Och oj, så mycket plats en liten kille kan ta... Det är tur att pappa fyller 34, och inte 4.

Tjejerna höll god min och såg till att pappa öppnade åtminstone deras presenter själv.

Grattis, grattis, grattis min egna älskling!

-Jag vill öppna!

-Jag ska!

Vem var det som fyllde år? Benj...Jaha, Daniel! :)

Med Ted Gärdestads ord: Vi älskar varann'! (Man måste liksom sjunga strofen för att det ska funka. Men ni har väl fantasi om ni inte kan melodin.)

2 kommentarer:

Mor sa...

Åhh!!!Vad ni är härliga. Grattis Daniel både till födelsedagen och den du är.

Mor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.