torsdag 2 oktober 2008

Halli hallå!

Jag har länge trott att jag begåvats med ett bra minne. Men de senaste åren har jag fått inse att så icke är fallet. Vänner påminner mig om än det ena, än det andra som jag inte har någon som helst minnesbild av! Lite läskigt. Och ibland lite pinsamt...

Andra gånger då jag inser att minnesluckorna är fler än jag tror, är när barnen frågar vad jag lekte när jag var liten eller hur man leker just den eller den leken. Jag minns nästan ingenting!

Men idag hittade jag mitt ljus i minnesmörket: Halli Hallå! Jag är så lycklig. Lösningen på alla mina lekminnesluckor. Där står det förklarat hur man leker "alla" lekar man lekte som barn. Jag har bara ett ord att säga: TACK!

Idag var vi ute och lekte bolleken. Så kul! Och vi upptäckte att vi alla kunde kasta bollen bättre än vi trodde. (Men att kasta bollen mot en vägg och hinna snurra ett varv och sedan fånga den sätter balanssinnet på prov. Får man någon slags vuxenpoäng när man blir snurrig efter ett varv, eller bara det tragiskt?)

1 kommentar:

Monica sa...

Aha! Den här boken hade jag behövt för några år sedan... Bra presenttips iallafall.