fredag 11 februari 2011

Snöänglar finns på riktigt

Oftast när man hör talas om oväntad hjälp från någon snäll medmänniska tänker man sig dem i vuxen form. Eller hur?
Men jag kan tala om att de kan komma i alla storlekar.

Snötäcket har ju återigen lagt sig tungt över Stockholmstrakten. Våra radhus är byggda så att det blåser in snö precis vid dörrarna och gången fram till vägen. (Vet inte om det är så för alla hus, men här är det så.) Så det var härliga halvmetern att skotta. Jag veeeet att gången ut till vägen inte är lång, men min rygg har inte haft sin bästa vecka om man så säger, och då är allt som kräver en spade långt.

Men jag hade en liten plan att ta lite i taget och njuta av att vara ute under tiden.

Döm av min förvåning när inte ett, inte två, utan TRE små grannbarn med varsin spade i högsta hugg springer till vår tomt och säger: "VI KAN HJÄLPA DIG!"

Och som de hjälpte! Vi stod där och skottade så snön rök, och vips var gången skottad! Dessutom bredare och finare än den varit på hela vintern, tror jag. Trevligt hade vi också. PLUS att solen behaga lysa med sina vackra strålar på oss. Det kunde inte bli bättre helt enkelt.

Sen följde en av flickorna med mig till garaget för att få fram garagedörren efter plogbilens inte så ordentliga framfart. Där träffade jag en snöängel i vuxen storlek som också högg i.

Så ännu en gång: barn ska inte underskattas. De kan vara en snöängel nära dig.

3 kommentarer:

AG sa...

nae va gulligt:)

Monica sa...

Jag älskar snöänglar!

Efectos secundarios del uso del dispositivo intrauterino sa...

Good Site! I wondered if I would be able site some of your site and use a handful of items for a school assignment. Please let me know through email whether that would be fine. Thanks