måndag 24 september 2007

Alla är värda ett sånt tillfälle

I julas såg jag och min älskling "The Holiday" med Cameron Diaz och några till. Jag har hört olika åsikter om filmen som sådan, men det finns en scen som fastnade. Det är när den gamle mannen efter lång och gedigen förberedelse öppnar dörrarna intill rummet där det sitter hundratals människor som väntar att få hylla honom och det han gjort i sitt liv. Stråkarna spelar (tror jag iaf) för glatta livet, alla reser sig upp och applåderar, mannen kliver rörd och stolt upp på scenen och tar emot folkets jubel. (Se filmen, jag hittar inte klippet på YouTube.)

Just den där känslan som han har just då; "jag har gjort någonting fantastiskt och det tycker dessa också", och alla som hyllar, just Det önskar jag att ALLA människor skulle få uppleva någon gång i livet. Vi gör alla så mycket bra i våra liv, i stort och smått, och är värda folkets jubel lite då och då. Vad tycker du? Låt oss jubla lite åt varandra lite oftare!

Anledningen till att jag kom att tänka på det var att jag läste ett inlägg av Humanistmorsan. (Jaaa, jag har äntligen lärt mig hur man gör direktlänkar!) Klicka på länken och kolla in ett praktexempel på vad jag menar!

Titta på det, njut och jubla. Kom ihåg att jubla lite åt dem du har närmast. Och glöm inte bort dig själv, du är värd lite jubel du med.

2 kommentarer:

PERNILLA sa...

Visst är det så att alla borde få uppleva det där. Jag grinar varenda gång jag ser den där Paul Potts snutten. Kram på dig!!

HumanistMorsan sa...

Bra sagt, vi förtjänar alla lite jubel. Det finns en bortglömd Paul Potts i oss alla. =)