onsdag 5 september 2007

Musik gör mig glad

Jag var på en mycket efterlängtad konsert med Ninni Bautista på Mosebacke i måndags. När jag satt där och bara NJÖÖÖÖÖT i fulla drag av en fantastisk sångerska och lika bra bandmedlemmar insåg jag (ännu en gång) att musik kan vara som balsam för själen. Man kan fyllas av härliga minnen och känslor. Glädjas över det stora och lilla man har. Låta kroppen (eller i alla fall själen) slå runt i en lyckodans - för det är så det känns när jag hör bra musik!

Det bästa betyget jag kan ge till en aktivitet är om jag "glömmer" det som varit före och efter. Ni vet, man tänker inte på nåt annat än det som är just NU. Man tar hand om resten sen. Och precis så var det i måndags. Dagen, som i och för sig varit alldeles bra, fanns inte precis då och inte resten av kvällen heller. Bara stunden och musiken alldeles just DÅ.

Och vilken musik sen! Ninni är bäst helt enkelt. Visa, kärleksballad, lite rockigare, disco, you name it och hon sjunger det som om hon aldrig gjort annat. Och om man nån gång vill höra hur man "river av en låt" ska man be henne sjunga en t.ex. Beatles-låt. Sällan har jag hört något så bra avrivet. Och allt det andra. Helt suveränt.

Mer bra musik till folket. Mer Ninni till folket.

1 kommentar:

Rebecca sa...

Underbart att det var underbart! Hoppas hon spelar ngn mer gång för jag skulle vilja lyssna och njuta jag med. (Ngn gång i framtiden) Tack för tipset om Singulair. Vi har haft det i en månad snart och jag vet inte om det hjälper. Svårt att veta när det är så många mediciner, Pulmicort, Ventolin, Atrovent och Singulair samtidigt. Men den här cocktailen verkar ge effekt iaf. Jippi, jippi!
Underbart som vanligt att läsa dina inlägg. Kramis