tisdag 11 september 2007

Andras bloggar glädjer

En del av er som läser min blogg lämnar ju faktiskt kommentarer då och då (hint, hint till er som inte gör det... kommentarer gör min dag...;)). En som gjort det är min vän Marie (länk i listan - jag vet fortfarande inte hur man gör för att göra direktländar i texten), som visar sig ha en blogg, som visar sig handla om hennes intresse matlagning, som dessutom visar sig innehålla recept! Jag är alltid för att få nya idéer till den ständiga frågan: Vad ska jag laga till middag?? Och minnsann om det inte dessutom fanns ett falukorvsrecept! Hurra.

Jag är ingen korvätare, men barn är barn och så även mina barn. Dvs de äter gärna korv. Så glad i hågen prövade jag hennes korvgryta och alla, jag säger ALLA, åt och var glada. Till och med de som annars är kända för att vara väldigt petiga med maten. Tre kusiner som befann sig hemma hos oss vid middagstid åt också glatt. Så två tummar upp för Maries korvgryta och två tummar upp för bloggare som delar med sig av sitt kunnande, till glädje för mig och andra.

PS. Har ni två barn runt ett och ett halvt vid bordet är det ingen bra idé att servera ris till... Jag överdriver inte när jag säger att det såg ut som ett krig hade utkämpats på köksgolvet - med ris! Tack och lov för dammsugare.

2 kommentarer:

Monica sa...

Så, nu finns du med på min jättelånga blogglänkslista! Där finns det mycket inspiration att hämta om du inte vill hamna mitt ute i den osonderade verkligheten. Tack för falutipset förresten! :-)

Marie sa...

Man tackar, man tackar! Roligt att falureceptet passade. Det kommer finnas mer att hämta. Håller förresten med dig om kommentarerna, ska göra mitt bästa för att själv bli bättre på det. Kom ihåg Gyllene Regeln!