söndag 18 maj 2008

Ur barnamun

Händelse 1
Jag ska backa ut bilen och vänder mig om för att se vad som händer bakom bilen. Matilda som håller på att sätta fast säkerhetsbältet fryser till i rörelsen och säger högt och förvånat:

- Mamma, vad har du gjort?!
- Vaddå?
- Har du sminkat dig?
- Eh, jaa...
- Oj, jag kände nästan inte igen dig.

Händelse 2
Jag har varit ute och sprungit och har så att säga naturlig färg i ansiktet (läs tomatröd som sakta håller på att tona ut). Efter duschen sätter jag på mig en icke-så-använd-omlottröja med en vanlig v-ringad t-shirt under och ett par hederliga jeans. Olivia vänder sig om och utbrister förvånat:

- Vad snygg du är! Ska du på fest, eller?
- Tack. Nej, jag ska på möte faktiskt.
- Men varför ser du inte ut sådär jämnt?

Får en onekligen att fundera...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejdlöst :)