söndag 27 maj 2007

Mors dag är bra och vi ska lära oss danska!

Att först få sova länge och sen få vakna av tre små lyckliga barn och en man, alla sjungandes med frukostbricka (inklusive färska jordgubbar!!) gör vilken mamma som helst glad. Små barn är mysiga och stora barn likaså, för då kan de diktera för pappan vad han ska skriva på kortet till mamman! Gullungar. Jag kan inte annat än älska dem. Och sen en härlig familje/släktlunch av alla pappor för alla mammor. Härligt.
(Dessvärre missade min egen pappa lunchen tack vare SAS-strejken...)

Och nu till den största och roligaste nyheten: Min kära svägerska Stephanie och hennes Robert är nu officiellt FÖRLOVADE! Så nu stundar bröllop i Köpenhamns tempel. Lycka och hurra. Eller som en annan svägerska säger: "Happy joy!" (Underbart uttryck va?) Så som sagt, nu måste vi lära oss att förstå danska - eftersom Robert är dansk om ingen fattade det!

Jag HAR gjort försök genom åren till att förstå detta broderstungomål, men misslyckats kapitalt och generad fått fortsätta konversationen på engelska... Men nu blåser nya vindar i vårt hem och jag gör mitt bästa för att förstå vår nyaste och käre svåger. Som tur är är han en god man och talar långsamt när språkförbistringen blir för stor. Och faktiskt går det bättre än jag trodde. Så ge mig ett litet tag så ska jag nog fixa det. Men det är mycket kärt besvär för något så underbart roligt. Så välkommen Robert och hela det danska språket till vår familj. Vi är sååå glada.

Inga kommentarer: