onsdag 2 maj 2007

Saker som gör mitt mammahjärta lyckligt

När 6-åringen efter att ha legat på min arm och berättat om sitt stora problem, vänder sig om och tittar på mig med lyckliga ögon och säger:
"Jag kan inte förstå att allt känns så mycket bättre när man pratat om det!"

När 4 (snart 5)-åringen spontant utbrister efter att ha fått syn på sig själv i spegeln:
"Åhhh, vad gullig jag är!"
Och sen slänger upp ytterdörren och högt ropar till sin syster samtidigt som hon springer ut för att omfamna världen:
"Tjaba´! Visst e´jag gullig, eller hur!"

När 1-åringen tittar på mig och stolt säger:
"Da-da-da-da-da-daaaa, ma-ma."

2 kommentarer:

Unknown sa...

ooo men dom e ju for gulliga de sma!
va roligt det var att lasa detta! gor mig annu mer homesick:P hehe. du ar sa bra pa att skriva.

karlek
-anna

Emelie sa...

Om någon undrar varför man älskar sin Olivia och sin Matilda och sin Benjamin så förklarar väl denna lilla solglimt det väldigt tydligt....!!

Ge dem en STOR PUSS och KRAM från Emel....MOSTER Emelie...jag är ju MOSTER :)

p.s Tack för dina solglimtar Helena!