onsdag 9 januari 2013

Shall this too pass?

Man ska inte säga så mycket ibland...

Just nu, kl 21.17 (!), ligger snart alla barn i sängen. Hur många som sover? INGEN!!!!

Det är lätt att käckt kläcka ur sig: This too shall pass, men en HELT annan sak att ha tålamod till det. Speciellt när fyra ungar samtidigt bestämmer sig för att pröva hur mycket tålamod en mamma har en vanlig onsdagskväll i januari. Gaaaahhhhh - är ungefär så mycket jag kan kläcka ur mig nu. Käckt va'?

Jag har nu ångat ur mig lite, samtidigt som jag skrivit det här. Får återkomma en annan kväll, eftersom jag är behövd.

This too shall pass - I've heard...

2 kommentarer:

Monica sa...

This too shall pass, ja. Jag har funnit hopp i detta uttryck sedan du skrev det första gången. Och det går ju över! Nya utmaningar slängs i ens väg, men just de där som man snubblar över just nu är ändå de som stör. Tur att minnet är kort ibland! Och de är ju så söta när de sover...

Helena sa...

Ja, det är sannerligen finurligt uträknat att de är så söta när de sover. Allt glöms - direkt.