tisdag 12 februari 2013

Alldels för sent!

Jag hade tänkt skippa inlägg idag. Totalt. Pga hjärn-meltdown. Men ett hängivet fan (mwoahahaha, det är min blogg, jag får överdriva), vi kan kalla henne M, efterfrågade ett dagens inlägg. Så jag struntar nu helt i att kl står 22.23...It's official: jag klarade inte mitt mål ikväll. Men vaddå, till och med solen har fläckar.

En total mys-dag med hemmavarande storebror. Vi var själva i fem timmar. Och ååååh, vad man kan mysa. Vi till och med BAKADE! (Som en del vet så har jag nån slags ångest för att baka. Men den börjar sakta ge med sig.) Det var ju trots allt fettisdag. Lite tv-soffe-mys. Spelade spel!!!  Flera stycken och flera ggr. (Som en del vet har jag nån slags...avsky mot spel. Den börjar inte ge med sig. Så mycket i alla fall. Efter dagens erfarenheter, kanske liiiiite ändå.) Allt i lugnt tempo utan stress, avbrott och annat tjafs. Helt fantastiskt.

För att fortsätta detta mys-inlägg kan jag meddela att jag frivilligt, utan hot, även gick med på att spela med lillebror. Och detta två omgångar. En historisk dag. Och inte en enda gång började det krypa i mig av ...otålighet, eller vad det är som drabbar mig när man ska spela spel.

Storebrors sista kommentar innan han somnade var:

- Mamma, det här var första gången du och jag spelade spel. Väl?

Mitt svar var:
- ...hmmm, vi kan väl låtsas att det inte var det.

Ärligt talat så har vi spelat spel själva förut. Tror jag.




1 kommentar:

Unknown sa...

Å vad skönt, jag tycker inte heller om att spela med mina barn... Men de senaste dagarna har jag faktiskt spelat med storkillen :) Han fick Alfons kuragömmaspel i julklapp och det är faktiskt ganska roligt!
Tycker inte heller om att leka med dem... Nu märker jag hur det låter som jag är en riktigt hemsk mamma!
MEN jag tycker om att pyssla med dem, gå ut i skogen och hämta grejer och knåpa ihop med lite tråd och så och vi genom åren bakat en hel del tillsammans :) Så lite umgåstid med mamma har de fått, även om det inte har varit lek och spel ;)