söndag 10 februari 2013

Här är några som har lite siffror och sånt

Läste den här artikeln idag. De säger ungefär det jag ville säga med mitt förrförra inlägg. Med den skillnaden att de har siffror och akademisk kunskap om det som många föräldrar redan vet i magen. Läs och tyck lite vettja'.

Aniika lämnade sin syn på föräldraskapet i kommentarsfältet till förra inlägget. Jag tycker det var helt underbart det hon skrev: Att det finns andra sätt att göra det på. Och det är väl egentligen det jag vill säga. Det finns alternativ, man ska göra det som känns bra för ens egen familj. Men då måste alternativen bli hörda! Och det vore trevligt om samhället kunde premiera fler alternativ än förskola. Så heja dig, Aniika, och tack.

För övrigt vill jag bara slå ett slag för att föra över gamla inspelade videokameraband till digitalt format. OJ, vad det är roligt att titta på. Vi har skrattat, oooo:at och aaaaa:at över alla gulliga små barn. Och konstaterat att vi ser lite annorlunda ut nu...
Om ni vill ha ett tips om var man kan göra det rekommenderar jag Diginova. Ligger visserligen i Uppsala, men hon är mycket billigare och betydligt mer tjänstvillig än de jag pratat med i Stockholm. Merja kan sina grejer kan jag lova!

God söndagskväll till eder! Hoppas att söndagskvällsångesten inte är för stor.